Przygotowując oferty dla naszych klientów usłyszeliśmy wiele pytań. Wiele z nich dotyczyło opłat ZAIKS i innych organizacji. Postanowiliśmy zebrać i pogrupować najważniejsze z nich.
Muzyki wolnej od opłat trudno szukać w stacjach radiowych czy w ogólnodostępnych serwisach internetowych. Tego typu muzyka jest licencjonowana, a dostęp do niej jest płatny. Pod poniższym linkiem można odsłuchać przykładowych kanałów z muzyką wolną od opłat OZZ.
Aby skorzystać z oferty Muzycznej Galanterii należy posiadać sprawny komputer ze sprawną kartą dźwiękową, który jest podłączony do internetu i nagłośnienia. Wówczas na Państwa komputerze może zostać zainstalowana aplikacja muzyczna, która odtwarzać będzie przygotowany format muzyczny. W przypadku braku komputera, istnieje możliwość wydzierżawienia urządzenia, które następnie należy przyłączyć do internetu oraz do nagłośnienia w Państwa placówce. W zależności od wybranej opcji, umożliwiamy również wydzierżawienie urządzenia wraz z mobilnym internetem – w takim wariancie wystarczy tylko podłączyć urządzenie do systemu nagłośnienia w danej lokalizacji.... i gotowe.
Koszt świadczenia naszej usługi Audiomarketingu uzależniony jest od kilku czynników:
Skontaktuj się z naszym sprzedawcą, który przygotuje ofertę przygotowaną do potrzeb.
Tak. Dostarczanie usługi audiomarketingu poprzez sieć Internet jest najtańszym i najszybszym rozwiązaniem. W przypadku braku dostępu do Internetu istneje możliwość dzierżawy urzadzenia wraz z dostepem do mobilnego Internetu. Usługa ta jest relatywnie droższa.
Audio Marketing (inaczej: audiomarketing, marketing muzyczny) to świadome oddziaływanie na klienta w miejscu sprzedaży poprzez emisję odpowiednio dobranej muzyki, która w połączeniu z przekazem informacyjnym niezwykle pozytywnie wpływa na podejmowane przez klienta decyzje o zakupie towaru lub skorzystania z usługi.
Audiomarketing w miejscu sprzedaży wyróżnia markę oraz utrwala jej wizerunek w świadomości klienta.
Precyzyjnie dobrana muzyka wydłuża czas przebywania konsumenta w lokalizacji oraz zachęca do ponownych odwiedzin.
To “Organizacje Zbiorowego Zarządzania”. Organizacje te zajmują się zbiorowo zarządzaniem prawami autorskimi i pokrewnymi artystów i wykonawców słowno-muzycznych, twórców, autorów tekstów i kompozytorów oraz producentów, bez konieczności indywidualnego kontaktowania się z każdym twórcą z osobna. Dzięki temu każdy właściciel lokalu o charakterze komercyjnym (bar, sklep, restauracja, salon usługowy, hotel, kino itp..) może odtwarzać muzykę znaną z Radia i TV po uprzednim podpisaniu stosownych umów, właśnie z OZZ.
W Polsce funkcjonuje kilkanaście Organizacji Zbiorowego Zarządzania, które reprezentują artystów różnych specjalności (nie tylko muzyków).
Jednak w sferze muzycznej są to:
Muzyczna Galanteria oferuje również urządzenie Media Box Online, które w zależności od wybranej opcji może korzystać:
Obydwa rozwiązania zawsze wymagają podłączenia do systemu nagłośnienia.
Opłaty i tantiemy pobierane przez Organizacje Zbiorowego Zarządzania oraz ich wysokość uzależniona jest od kilku czynników głównych. Należą do nich przede wszystkim:
Szczegółowe zasady ustalania wysokości opłat określają regulaminy oraz cenniki danej Organizacji Zbiorowego Zarządzania.
MG Player to bezpieczna, certyfikowana, autorska aplikacja stworzona na potrzeby świadczenia usług audiomarketingu przez Firmę Audio Marketing Sp. z o.o., do której należy marka Muzyczna Galanteria.
Wykorzystujemy nowoczesne i autorskie rozwiązania.
Aplikacja posiada wiele przydatnych funkcji takich jak:
Wykorzystanie łącza internetowego jest niewielkie i waha się od 6 do 8 kbps.
Oznacza to, że przez godzinę odtwarzania muzyki aplikacja pobierze ok. 28MB danych / transferu.
Tak i jest oferowana przez Muzyczną Galanterię. Muzykę taką określamy mianem “Royalty Free”, co oznacza “wolna od tantiem autorskich”. Jest to muzyka artystów i twórców niezależnych, którzy nie zgłosili swoich produkcji pod ochronę OZZ więc również te produkcje / artyści nie są przez OZZ reprezentowani.
Muzyka Royalty Free jest przede wszystkim alternatywą dla tych, którzy chcą odtwarzać muzykę w miejscu sprzedaży, nie ponosząc przy tym wielokrotnie wyższych kosztów związanych z opłatami do OZZ. Podstawową różnicą pomiędzy muzyką komercyjną a royalty free polega na jej rozpoznawalności. Muzyka komercyjna znanych artystów reprezentowanych przez OZZ to rozpoznawane z list przebojów hity muzyczne, a Royalty Free to utwory neutralne, często nieznane.
Każdy system na którym istnieje możliwość zainstalowania i uruchomienia środowiska Java, spełnia wymogi niezbędne do funkcjonowania aplikacji. Systemy Windows, Mac OSX oraz Linux doskonale radzą sobie z aplikacją MG Player.
W takim wypadku należy odtwarzać muzykę określaną mianem Royalty Free - bez opłat do Organizacji Zbiorowego Zarządzania. Wystarczy zgłosić się do firmy, któraw sposób profesjonalny przygotowuje programy muzyczne uwzględniając wiele czynników. Muzyczna Galanteria kompleksowo dostarcza najlepszą muzykę Royalty Free w Polsce świadcząc usługę Audiomarketingu, co dodatkowo wspomaga sprzedaż u klienta.
Dobierając odpowiednią muzykę do miejsca liczą się takie elementy jak: grupa demograficzna, oferowany towar, polityka wizerunkowa firmy/produktu, godziny otwarcia, wielkość lokalu, jego położenie, otoczenie, wystrój itd. Muzyczna Galanteria układa odpowiednio wszystkie te elementy i zapewnia niezawodny technicznie dostęp do usługi
Przewód audio “Jack-Cinch” należy podłączyć do gniazda karty dźwiękowej znajdującego się w komputerze (kolor zielony - wyjście słuchawkowe). Wtyczki przewodu audio (Cinch’e) należy wpiąć do zewnętrznego systemu nagłośnienia, w odpowiednie gniazda wejściowe (IN) / (kolor biały do gniazda białego, kolor czerwony do gniazda czerwonego).
Najpierw należy mieć pewność, że nie korzystamy z nagrań i utworów komercyjnych, słowno-muzycznych, podlegających reprezentowaniu prawami autorskimi (chronionych) przez Organizacje Zbiorowego Zarządzania, w tym ZAiKS.
Dokumentem potwierdzającym zwolnienie z opłat do ZAiKS są najczęściej certyfikaty (zaświadczenia) potwierdzające nadawanie treści muzycznej artystów, którzy nie pobierają tantiem, nie podlegają reprezentowaniu przez OZZ lub zrzekli się takiego reprezentowania. W praktyce jednak dokument ten ma charakter informacyjny i na wyraźną oraz uzasadnioną prośbę OZZ należy okazać dokument zawarcia Umowy z firmą, która dostarcza muzykę bez opłat do OZZ.
W Polsce funkcjonuje kilkanaście Organizacji Zbiorowego Zarządzania, które reprezentują artystów różnych specjalności (nie tylko muzyków). Jednak w sferze muzycznej są to oprócz ZAiKS:
Stoart - Związek Artystów Wykonawców
Sawp - Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych
ZPAV - Związek Producentów Audio-Video
Nie. Samo opłacanie abonamentu RTV nie jest równoznaczne z zaspokojeniem roszczeń twórców z tytułu publicznego odtwarzania utworów z radia. Zgodnie z ustawą z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 85, poz. 728 z późn. zm.) opłaty abonamentowe pobiera się za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych (art. 2 ust. 1 tej ustawy). Wpływy z abonamentu, o których mowa powyżej, pobiera się w celu umożliwienia realizacji misji publicznej przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji (art. 1 ww. ustawy). Opłata abonamentowa jest więc czymś zupełnie innym od wynagrodzeń należnym twórcom, które są pobierane za pośrednictwem OZZ.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wzmacniacz sam w sobie nie posiada funkcji radia, więc nie jest klasyfikowany jako radioodbiornik. Radioodbiornikiem nie jest również urządzenie Media Box Online, które oferuje Muzyczna Galanteria.
Z kolei ZAiKS to jedna z organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi twórców, która inkasuje tantiemy, czyli wynagrodzenia należne twórcom z tytułu wykorzystania ich utworów.
Tak. Samo opłacanie abonamentu RTV nie jest równoznaczne z zaspokojeniem roszczeń twórców z tytułu publicznego odtwarzania utworów z radia.Zgodnie z ustawą z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 85, poz. 728 z późn. zm.) opłaty abonamentowe pobiera się za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych (art. 2 ust. 1 tej ustawy). Opłaty abonamentowe pobiera się w celu umożliwienia realizacji misji publicznej przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji (art. 1 ww. ustawy).
Opłata abonamentowa jest więc czymś zupełnie innym od wynagrodzeń należnym twórcom, które są pobierane przez OZZ (m.in. ZAiKS, STOART, SAWP oraz ZPAV). W pewnym uproszczeniu: ZAiKS reprezentuje interesy autorów, STOART - artystów wykonawców, SAWP - artystów wykonawców utworów muzycznych i słowno-muzycznych, natomiast ZPAV - producentów audio-video.
Tak. W Polsce funkcjonuje kilkanaście Organizacji Zbiorowego Zarządzania. Każda z nich odpowiada za inne prawa artystów i twórców utworów muzycznych i słowno-muzycznych. ZAiKS jest tylko jedną z nich. Odtwarzając publicznie muzykę, nie mającą charakteru Royalty Free, należy mieć podpisane umowy także ze STOART, SAWP oraz ZPAV.
Tak. Szczegóły reguluje ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (w szczególności por. treść art. 79, który dotyczy zakresu przedmiotowego ochrony autorskich praw majątkowych).
Tak. Publiczne odtwarzanie muzyki komercyjnej, niezależnie od sposobu / źródła jej dostarczenia, jest obarczone stosownymi opłatami do OZZ. Wyjątek stanowi tylko muzyka określana jako RF (Royalty Free) artystów i twórców, którzy nie powierzyli swoich praw Organizacjom Zbiorowego Zarządzania lub zastrzegli takie reprezentowanie.
Nie. Jeśli odtwarzanie muzyki (nawet w lokalu o charakterze komercyjnym) odbywa się w wydzielonym miejscu, do którego nie mają dostępu klienci, a wyłącznie właściciel lub personel na swój prywatny użytek, wówczas opłaty nie będą egzekwowane. Należy jednak upewnić się, że muzyki nie słychać w strefie sprzedażowo-usługowej, bowiem wówczas może to zostać potraktowane jako publiczne odtwarzanie muzyki o charakterze komercyjnym w strefie przeznaczonej dla klientów, co z kolei wymaga zawarcia umowy z OZZ.
Tak. Opłaty do OZZ z tytułu publicznego odtwarzania muzyki muszą być uiszczane niezależnie od metrażu lokalu. Oczywiście im mniejsza powierzchnia nagłaśniania, tym opłaty będą niższe.
publiczne odtwarzanie utworów z nośników dźwięku i za pomocą urządzeń służących do odbioru programów radiowych:
tabela stawek wynagrodzeń
z tytułu publicznego odtwarzania
tabela stawek wynagrodzeń
z tytułu publicznego odtwarzania fonogramów lub wideogramów muzycznych
tabela stawek wynagrodzeń
z tytułu publicznego odtwarzania fonogramów lub wideogramów muzycznych
Nie. Naklejka lub każda inna tego rodzaju wizualna forma komunikacji ma charakter wyłącznie informacyjny. Kontrolerzy OZZ są upoważnieni do sprawdzenia Państwa lokalizacji pod względem muzycznym oraz emitowanych treści muzycznych. Mogą poprosić o okazanie dokumentu potwierdzającego korzystanie z utworów nie objętych prawami i reprezentowaniem przez OZZ (np. certyfikat). Mogą także prosić o udostępnienie do wglądu Państwa Umowy z firmą zewnętrzną, nawet jeżeli jest ona objęta klauzulą poufności.
Tak daleko idące uprawnienia wynikają z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych – zgodnie z art. 105 ust. 2 “W zakresie swojej działalności organizacja zbiorowego zarządzania może się domagać udzielenia informacji oraz udostępnienia dokumentów niezbędnych do określenia wysokości dochodzonych przez nią wynagrodzeń i opłat.”
Tak. Sposób, forma oraz nośnik, z którego odtwarzana jest muzyka, nie zwalnia od wnoszenia opłat do OZZ, jeżeli odtwarzanie ma charakter publiczny. Istotną kwestią jest również sama legalność nośników z których odtwarzana jest muzyka – muszą to być egzemplarze nabyte w sposób legalny.
Nie. Samo posiadanie płyt nie daje żadnej gwarancji i pewności, że sprzedawca, który rekomenduje zawartość nośnika jako muzyka wolna od opłat, czyli RF (Royalty Free), nie wprowadza w błąd, celowo albo przypadkowo.
Dodatkowo zawartość nagrań na płytach może pozostawiać wiele do życzenia, jakość utworów może być bardzo niska, gdyż są to najczęściej nagrania amatorskie i nieprofesjonalne, często artystów-amatorów w gatunkach mało popularnych (gitara, pianino, skrzypce...), co często graniczy z kiczem i tandetą, psując wizerunek marki lub lokalu.
Tak. Sposób, forma oraz nośnik, z którego odtwarzana jest muzyka, nie zwalnia od wnoszenia opłat do OZZ, jeżeli ma miejsce publiczne jej odtwarzanie. W Polsce organem egzekwującym opłaty właśnie za nośniki z których odtwarzana jest muzyka jest ZAiKS oraz Stowarzyszenie Producentów Fonogramów i Wideogramów, czyli ZPAV.
Nie. W Polsce istnieją 4 główne Organizacje Zbiorowego Zarządzania działające na rynku muzycznym. Każda z nich odpowiada z inne prawa artystów i twórców utworów muzycznych i słowno-muzycznych. ZAiKS jest tylko jedną z nich. Należy mieć podpisane umowy także ze STOART, SAWP oraz ZPAV.
Wyjątek stanowią sytuacje w których mamy pewność, że twórca oraz utwór disco polo nie podlega reprezentowaniu przez OZZ, co jednak jest rzadkością. W Polsce uzyskiwanie wynagrodzeń autorskich na kilku polach eksploatacji możliwe jest wyłącznie za pośrednictwem organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub pokrewnymi. Oznacza to, że twórca nie może ich indywidualnie egzekwować.
Nie. Organizacją uprawnioną do reprezentowania praw i interesów twórców utworów słowno-muzycznych jest właściwy OZZ na terytorium kraju, w którym takie nagrania są publicznie odtwarzane i wykorzystywane do celów komercyjnych.
Tak. Wykonania znanych utworów, czyli tzw. covery, podlegają opłatom do OZZ, bowiem nie tylko muzyka, ale i tekst danego utworu podlega ochronie, niezależnie od sposobu wykonania coveru. Nawet, jeśli artysta wykonujący cover zmieni sposób wykonania i będzie je wykorzystywał komercyjnie, istnieje wiele przesłanek, iż wykorzystuje on oryginalne nagranie innego twórcy, które podlega ochronie przez OZZ. Wyjątek stanowią artyści, którzy zrzekli się praw do reprezentowania lub autorskie prawa majątkowe do ich utworów zdążyły już wygasnąć. Zgodnie z art. 36 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co do zasady prawa te gasną z upływem 70 lat od śmierci twórcy (art. 36 pkt 1).
Jeśli zamiarem jest publiczne odtwarzanie utworów, należy uzyskać zgodę artystów, których twórczość chce się wykorzystywać. Jest to fizycznie i praktycznie niemożliwe, stąd Organizacje Zbiorowego Zarządzania regulują te kwestie i zbiorowo reprezentują twórców i artystów w zakresie warunków korzystania z ich twórczości. Należy zatem zgłosić się do OZZ w Polsce: ZAiKS, Stoart, Sawp i ZPAV i uzyskać zgodę podpisując odpowiednią umowę licencyjną.
Tak. Odtwarzanie muzyki z plików midi, z komputera, telefonu komórkowego czy z odtwarzacza lub z innych urządzeń i nośników (np. podczas karaoke), jeżeli ma charakter publiczny, wymaga odrębnego zezwolenia, i posiadania licencji zezwalającej na publiczne odtwarzanie. Podobnie będzie na innych polach eksploatacji, a to dlatego, że jego autorowi przysługują prawa do wynagrodzenia za korzystanie z jego utworu, jeżeli z takim odtwarzaniem wiąże się osiąganie korzyści majątkowych.
Tak. Należy zgłosić się do odpowiednich OZZ w Polsce: ZAiKS, Stoart, Sawp, ZPAV i uzyskać zgodę podpisując odpowiednią umowę licencyjną. Istnieje także alternatywne rozwiązanie odtwarzania wysokiej jakości muzyki bez ponoszenia opłat do OZZ. To muzyka określana mianem Royalty Free, która jest zwolniona od wszelkich opłat do OZZ.
Jeśli odtwarzasz muzyką w lokalu i podczas kontroli ZAiKS otrzymałeś protokół kontrolny wskazujący i definiujący jednoznacznie, że odtwarzasz muzykę podlegającą opłatom do OZZ, a nie miałeś wcześniej podpisanej Umowy, jesteś zobowiązany do uregulowania zaległych opłat oraz podpisania Umowy z właściwymi podmiotami reprezentującymi twórców oraz artystów wykonawców, jeżeli zamierzasz nadal wykorzystywać w swojej działalności chronione utwory. Wysokość należnych z tego tytułu opłat określa m.in. art. 79 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Jeśli jednak chcesz ograniczyć i wyeliminować ten koszt, są dwa rozwiązania: zrezygnować z odtwarzania muzyki lub podpisać umowę z firmą dostarczającą program muzyczny z muzyką Royalty Free, która takim opłatom nie podlega.
W przypadku uprzednio podpisanych umów z OZZ, należy – zgodnie z warunkami obowiązującej umowy, zwracając m.in. uwagę na okresy wypowiedzenia – wypowiedzieć umowę właściwym OZZ i skontaktować się z Muzyczną Galanterią, która dostarcza rozwiązania z muzyką Royalty Free.
Odpowiedzialność cywilna (por. w szczególności art. 79 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych) lub karna (sankcję określa art. 116 tej ustawy). Treść wspomnianych przepisów przytoczono poniżej.
Art. 79.
1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może żądać od osoby, która naruszyła te prawa:
1) zaniechania naruszania;
2) usunięcia skutków naruszenia;
3) naprawienia wyrządzonej szkody:
a) na zasadach ogólnych albo
b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwukrotności, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione - trzykrotności stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na korzystanie z utworu;
4) wydania uzyskanych korzyści.
2. Niezależnie od roszczeń, określonych w ust. 1, uprawniony może się domagać:
1) jednokrotnego albo wielokrotnego ogłoszenia w prasie oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie lub podania do publicznej wiadomości części albo całości orzeczenia sądu wydanego w rozpatrywanej sprawie, w sposób i w zakresie określonym przez sąd;
2) zapłaty przez osobę, która naruszyła autorskie prawa majątkowe, odpowiedniej sumy pieniężnej, nie niższej niż dwukrotna wysokość uprawdopodobnionych korzyści odniesionych przez sprawcę z dokonanego naruszenia, na rzecz Funduszu, o którym mowa w art. 111, gdy naruszenie jest zawinione i zostało dokonane w ramach działalności gospodarczej wykonywanej w cudzym albo we własnym imieniu, choćby na cudzy rachunek.
3. Sąd może nakazać osobie, która naruszyła autorskie prawa majątkowe, na jej wniosek i za zgodą uprawnionego, w przypadku gdy naruszenie jest niezawinione, zapłatę stosownej sumy pieniężnej na rzecz uprawnionego, jeżeli zaniechanie naruszania lub usunięcie skutków naruszenia byłoby dla osoby naruszającej niewspółmiernie dotkliwe.
4. Sąd, rozstrzygając o naruszeniu prawa, może orzec na wniosek uprawnionego o bezprawnie wytworzonych przedmiotach oraz środkach i materiałach użytych do ich wytworzenia, w szczególności może orzec o ich wycofaniu z obrotu, przyznaniu uprawnionemu na poczet należnego odszkodowania lub zniszczeniu. Orzekając, sąd uwzględnia wagę naruszenia oraz interesy osób trzecich.
5. Domniemywa się, że środki i materiały, o których mowa w ust. 4, są własnością osoby, która naruszyła autorskie prawa majątkowe.
6. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku usuwania lub obchodzenia technicznych zabezpieczeń przed dostępem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem utworu, jeżeli działania te mają na celu bezprawne korzystanie z utworu.
7. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku usuwania lub zmiany bez upoważnienia jakichkolwiek elektronicznych informacji na temat zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi, a także świadomego rozpowszechniania utworów z bezprawnie usuniętymi lub zmodyfikowanymi takimi informacjami.
Art. 116.
1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1, organizuje lub nią kieruje,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.
4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Zaiks, Zpav, Stoart, SAWP czyli organizacje zbiorowego zarządzania. Każda z nich reprezentuje inne prawa autorskie, majątkowe lub pokrewne i inne grupy twórców. Świat muzyki został stworzony tak, by jej twórcy mogli otrzymywać wynagrodzenie za odtwarzanie ich utworów. Ty, odtwarzając publicznie takie nagrania – musisz mieć pozwolenie od ich twórców i wykonawców, których to w/w organizacje reprezentują. Każdy podmiot gospodarczy odtwarzający muzykę publicznie jest zobligowany do podpisania umowy i uiszczania opłat z tytułu odtwarzania muzyki – bez względu na jej źródło: może to być zwykłe radio, odtwarzacz cd, dvd czy w końcu komputer. Za nieprzestrzeganie prawa w tym zakresie można sporo zapłacić, nie radzimy więc unikania oplat.
Istnieje jednak możliwość uniknięcia obowiązku opłat na rzecz Zaiks, Zpav, Stoart jeśli korzystasz z usług Muzycznej Galanterii, w których wykorzystujemy utwory, do których mamy stosowne prawa. Posiadając te prawa, nie zgłaszamy naszych nagrań pod ochronę żadnej z organizacji i nie domagamy się pobierania tantiem z tytułu ich publicznego odtwarzania. Nikt więc nie ma prawa działać w naszym imieniu i pobierać jakichkolwiek tantiem.